Рубрика педагога. Алгоритм викладання дисципліни “Методика викладання математики”

Методика математики тісно пов”язана з математикою . Адже в шкільній математиці і в математичній науці розглядаються однакові поняття , твердження, методи , алгоритми і т.п. Правда, у школі вивчають нільки незначну частину математичних понять і тверджень. Для науки важливо тільки , щоб її методи дослідження були строгими з логічного погляду. У школі хоч і намагаються ознайомлювати учнів із строгими означеннями , доведеннями ( це зумовлено принципом науковості навчання ) ,але , щоб додержуватися інших дидактичних принципів , зокрема, принципу доступності тут іноді доводиться відмовлятися від строгих доведень, пропонувати замість них нестрогі міркування . Особливо тісний зв”язок про методи математичних досліджень . Загальною методологічною основою методики математики , як і інших наук, є ДІАЛЕКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛІЗМ . Багато спільного має методика математики із ПЕДАГОГІКОЮ особливо з ДИДАКТИКОЮ. Дидактика розглядає процес навчання в цілому , в ній досліджуються мета, зміст , методи навчання всіх шкільних предметів . Ці ж самі питання розглядаються і в методиці математики, тільки вужче, стосовно до особливостей і потреб викладання математики. Саме тому іноді методику математики називають педагогікою математики , або дидактикою математики . Однак в офіційних документах таких назв немає. Методика математики тісно пов”язана з ПСИХОЛОГІЄЮ. Психологія — це основа методики , без неї методика стає безпредметною. Адже не можна говорити про раціональні методи навчання учнів , не знаючи їх психологічних особливостей : як вони сприймають, запам”ятовують, думають, пригадують, що їх цікавить, що стомлює, і таке інше. Будь – яка спроба розв”язати те або інше конкретне питання методики математики без урахування відомостей психології приречена на невдачу. Існує зв”язок між методикою математики і ЛОГІКОЮ. Одним із найважливіших завдань викладання математики в школі є розвиток логічного мислення учнів. Тому в методиці математики не можна обминути питання — на якому матеріалі , якими методами і прийомами найдоцільніше розвивати логічне мислення , а для цього треба знати , що таке логічне мислення , які його характерні ознаки і таке інше… Учитель математики повинен добре знати , що таке поняття, означення , доведення, класифікація, які існують види означень, методи доведення, правила класифікації тощо. А це все — логічні категорії. Розрізняють методику викладання математики в початкових класах , у середній загальноосвітній школі , у середніх спеціальних навчальних закладах і так далі. Ось такий алгоритм дій !

Залишити відповідь