Роль учителя історії у вихованні підростаючого покоління. Особливості педагогічної діяльності вчителя
історії; її зміст і структура. Політичні та моральні риси вчителя. Посадові обов’язки вчителя історії. Вимоги до соціальних, історичних
психолого-педагогічних знань і вмінь вчителя історії, його особистих
якостей. Викладання історії як творча діяльність вчителя. Сутність
педагогічної творчості. Умови творчого зростання вчителя історії:
розуміння значущості своєї професії; любов до дітей і своєї роботи
;різнобічна освіченість в сфері своєї професії; здатність до аналізу та
самоаналізу педагогічної діяльності вчителя історії; прийоми аналізу
та узагальнення свого педагогічного досвіду. Етапи професійного
вдосконалення вчителя історії. Методична робота в школі, її форми.
Участь учителя історії в методичній роботі – головна умова розвитку
творчого характеру його діяльності та підвищення професійного рівня. Безперервна самоосвіта як основа підвищення кваліфікації вчителя історії. Основні напрямки самоосвіти вчителя історії. Планування
самоосвіти. Педагогічне новаторство у викладанні історії: сутність та
основні напрямки розвитку. Методичні напрацювання вчителів історії України. Педагогічна Харківщина: історія розвитку та сучасність методичних інновацій у вивченні історії.