- Урок – основна форма організації навчально-виховного процесу в школі. Основні характеристики уроку. Вимоги до сучасного
уроку історії. Його змістовні взаємозв’язки з попередніми та наступними уроками. Місце кожного уроку в темі, в курсі історії. Навчально-виховна та розвиваюча мета кожного уроку та система уроків. Дидактичне обладнання уроку. Планування системи уроків по темі, по
курсу, проблемам, що відображають історичні етапи розвитку певної
системи або процесу суспільного життя. Типи уроків історії.
Різноманітні точки зору на типологію уроків у методичній літературі. Фактори, що зумовлюють доцільність вибору типу уроку. Організація
пізнавальної діяльності учнів на уроках різного типу. Особливості
уроків в молодших і старших класах .
- Специфічні форми навчально-виховного процесу з історії.
Факультативні заняття. Мета і завдання факультативних курсів історії. Загальна характеристика програм факультативних курсів. Принципи їх побудови, співвідношення з основними курсами. Методика
проведення факультативних занять. Умови їх ефективності. Навчальні екскурсії, конференції, консультації, заліки та іспити з історії. Лекції, семінарські, практичні заняття, лабораторні заняття в старших
класах. Нетрадиційні форми організації навчання. - Результати навчання. Система перевірки та оцінки знань
і вмінь учнів. Мета і завдання систематичної перевірки та оцінки
знань та вмінь учнів. Перевірка засвоєння основних фактів, понять та
узагальнень історичного процесу. Поглиблення, систематизація та
узагальнення історичних знань, розвиток пізнавальних умінь в ході
опитування. Система повторення в навчанні історії як важлива умова
узагальнення, систематизації та поглиблення знань учнів. Прийоми
поточної перевірки та оцінки знань і вмінь учнів у молодших і старших класах. Методи контролю в навчанні: методи усного та письмового; методи контролю на узагальнюючих уроках і заняттях лабораторно-семінарського типу; методи машинного та безмашинного контролю. Методи самоконтролю. Перевірка та закріплення знань і вмінь в ході вивчення нового матеріалу та при повторенні раніше вивченого. Репродуктивний та творчо-пошуковий характер запитань і завдань у процесі перевірки знань та вмінь учнів. Форми та критерії оцінок знань та вмінь учнів: поточні, тематичні, семестрові, річні. Підготовка до НМТ. Організація та перевірка знань на іспитах.