Рубрика педагога. Діяльність учителя та учнів у процесі навчання історії

  1. Загальна характеристика засобів навчання. Поняття про
    комплекс засобів навчання історії. Їх класифікація. Психолого-педагогічні можливості засобів навчання історії. Друковані засоби навчання: документальні джерела, навчальні посібники хрестоматії, науково-популярна та художня література, періодичні видання. Наочні
    засоби навчання: речова, образотворча, умовна наочність. Аудіовізуальні засоби навчання. Навчальні кінофільми, діафільми діапозитиви,
    фонохрестоматія. Використання телевізійних навчальних передач.
    Використання комп’ютера на уроках історії. Критерії вибору
    засобівнавчання історії.
  1. Методи та методичні прийоми навчання. Поняття про методи навчання. Різноманітні точки зору на класифікацію методів навчання історії. Критерії оптимального вибору методів навчання: викладання вчителя та пізнавальна діяльність учня. Співвідношення понять «метод» і «прийом» навчання. Пізнавальна, виховна та

розвиваюча роль методів і прийомів у навчальному процесі. Взаємозв’язок
засобів навчання та методичних прийомів діяльності вчителя та учнів
у навчально-виховному процесі.

Роль усного слова у вивченні історії. Прийоми викладання навчального матеріалу: розповідь, стисле повідомлення, конспектування, образно-сюжетна розповідь, картинний і аналітичний опис, характеристика, пояснення, розмірковування. Їх взаємодоповнення. Пояснювально-ілюстративний і проблемний характер викладання. Вимоги
до усного викладу: науковість, культура мовлення, зовнішнє оформлення. Врахування вікової психології сприйняття навчального матеріалу учнями різних класів. Використання вчителем різних джерел
знань при викладенні матеріалу. Організація пізнавальної діяльності
учнів в процесі усного викладу. Репродуктивний та творчо-пошуковий характер пізнавальної діяльності. Види творчо-пошукових завдань. Роль бесіди у навчанні історії. Види бесіди, вимоги до неї. Навчання учнів вмінню користуватися прийомами усного викладу у відповідності з особливостями історичного матеріалу, що вивчається.
Роль друкованих засобів у вивченні історії. Види друкованих джерел
знань з історії. Робота з підручниками з історії. Значення підручника
як джерела знань з історії.
Співвідношення слова вчителя та змісту підручника.

Залишити відповідь