Рубрика педагога. Шкільна історична освіта і методика викладання історії в Україні : шлях розвитку та сучасність

  1. Методика викладання історії як науки. Методика викладання історії – науково -педагогічна дисципліна, яка визначає завдання та
    зміст шкільних курсів історії, методи, прийоми та засоби навчання.
    Предмет методики викладання історії. Місце методики викладання
    історії в системі психолого-педагогічних наук. Методи дослідження
    процесу навчання історії. Завдання, зміст і структура курсу «Методика навчання історії». Основна навчально-методична література . Формування історичних знань. 2. Значення історичних знань у формуванні наукового світогляду учнів. Структура та функції історичних знань. Їх роль в реалізації завдань навчання, виховання та розвитку школярів. Компоненти навчального історичного матеріалу: конкретні історичні уявлення, історичні поняття, закономірності історичного розвитку. Специфіка історичних фактів та їх значення у вивченні історії. Види історичних фактів. Взаємозв’язок подій і явищ. Співвідношення конкретних фактів і узагальнень у процесі

вивчення історії. Види історичних уявлень та їх значення в процесі
формування історичних знань. Стан вивчення в методичній літературі питання про методику формування історичних уявлень. Прийоми
створення уявлень про факти минулого, про історичний час і простір.
Історичні поняття як головний компонент історичного матеріалу. Діалектичний взаємозв’язок засвоєння фактів і понять. Формування історичних понять як складова частина формування наукового світогляду та розвитку мислення умів в процесі вивчення історії. Розробка
питання про формування понять у сучасній психолого-педагогічній і
методичній літературі. Психологічні особливості засвоєння учнями
історичних понять. Їх класифікація. Основні методичні умови, прийоми та засоби формування понять. Виявлення суттєвих ознак понять. Розвиток і ускладнення понять в процесі навчання. Відпрацювання в учнів навичок оперування поняттями. Об’єктивні історичні
зв’язки та закономірності суспільного розвитку— головний компонент

історичного матеріалу. Види історичних зв’язків; локальні, часові,
причинно-наслідкові. Поняття про історичні закономірності. Вивчення законів суспільного розвитку в шкільних курсах історії—важлива
ланка формування у школярів матеріалістичного розуміння історії.
Методичні умови засвоєння учнями закономірностей суспільного
розвитку.
Методична наука про місце, час, ступінь глибини розкриття закономірностей історичного розвитку в шкільних курсах історії. Методика підведення учнів до засвоєння закономірностей історичного
процесу. Методика розкриття зв’язків і закономірностей історичного
розвитку з врахуванням вікових особливостей учнів. Поступове поглиблення знань про історичні закони та підвищення теоретичного
рівня узагальнень у старших класах. Глибокі знання у вивченні карти України , світу.

Залишити відповідь