Міністерство освіти і науки затвердило концептуальні засади реформування історичної освіти в школі ,які передбачають запровадження єдиного загальноосвітнього курсу історії.
Документ містить концепцію шкільної історичної освіти й визначає мету, завдання й зміст історичної освіти та організацію і структуру курсу історії в школі.
Виходячи з оновлених підходів до предмета, у МОН наголосили на потребі запровадження єдиного загальноосвітнього курсу історії, бо історія України є невід’ємним складником європейської та загалом світової історії.
Тому замість «Історії України» та «Всесвітньої історії» пропонується запровадити курс «Історія» (інші можливі назви: «Історія: Україна і світ», «Історія України та світу»).
Відповідно до концептуальних засад, вивчення історії має відбуватися за концентричним принципом у межах 6 циклів: ознайомлювального і фрагментарного у початковій ланці, пропедевтичного сюжетного та проблемно-тематичного – в базовій школі та профільно-адаптаційного та профільного – у старшій школі.
Ще однією важливою складовою оновлення вивчення історії в школах є вивчення громадянознавчої тематики безпосередньо через історичний матеріал.
Пропонується запровадити спеціальні історичні курси для профільної середньої освіти: історичну географію, локальну / регіональну історію, інтелектуальну історію, історію культури, історію етнічних та/або релігійних громад, історію й досвід виживання / протистояння тоталітарним режимам, Імперіям під час війн тощо.
Для профілів інших спрямувань можливі спеціальні курси, пов’язані з історією наукових відкриттів, технічних винаходів. фінансів та економіки, збереження довкілля тощо.
На думку авторів документа, структурні елементи предметної історичної компетентності (хронологічна, просторова, інформаційна, логічна, аксіологічна) мають формуватися шляхом внутрішньогалузевої та міжгалузевої інтеграції.