Проект”Розвиток дитини”пропонує батькам, вихователям та вчителям десять практичних завдань для розвитку соціальної, громадянської та мовної компетентностей, комунікативних навичок, лексичного запасу дитини.
Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню сімейних цінностей, розвитку креативного мислення, зв’язного письмового мовлення, емоційного інтелекту, уміння логічно обґрунтовувати свій вибір, визначати родинні зв’язки, правильно добирати назви членів родини.
Визначаємо, хто кому родичі. Це завдання спрямовано на розвиток соціальної компетентності. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься правильно ідентифікувати членів родини за назвами. Дитині пропонується заповнити пропуски, написавши, ким для інших людей є члени її родини.
Дізнаємося більше про маму в формі інтерв’ю. Це завдання покликано познайомити дитину з такою формою бесіди, як інтерв’ю, розвинути комунікативні навички, навички читання й письма. Сторінка містить 7 питань до мами. Завдання розвиватиме вміння уважно слухати й занотовувати думки, а також дасть змогу дізнатися щось нове про свою маму.
Беремо інтерв’ю в улюбленого тата. Це завдання допоможе дитині краще пізнати свого тата, дізнатися про його смаки й уподобання, а також погляди на важливі світоглядні питання. У завданні містяться вісімнадцять запитань, що допоможуть зробити інтерв’ю цікавим і незабутнім.
Що мені подобається: родина. Це завдання допоможе дитині навчитися висловлюватися про свої вподобання в письмовій формі, пояснювати причини свого вибору. Дитині необхідно записати ім’я когось з родичів та пояснити, чому він/вона їй подобається.
Описуємо стосунки з сім’єю й малюємо. Це завдання допоможе дитині розвинути емоційний інтелект і навчитися висловлювати своє ставлення до членів родини. Дитині пропонується в 6 рамках намалювати портрети свої рідних і підписати їх, а потім продовжити 7 тверджень, що описують ставлення до будь-кого з членів сім’ї. Завдання стане приводом задуматися про стосунки в сім’ї.
Створюємо герб родини. Це завдання пропонує створити родинний герб, використовуючи шаблон, а також скласти й написати девіз родини у відведеному місці. Виконуючи завдання, діти вчитимуться перетворювати текстову інформацію в графічну, добирати короткі влучні висловлювання для повідомлення важливої інформації.
Рахуємо, скільки вишиванок у родині. Завдання допоможе дитині розвинути логіко-математичне мислення, фантазію й уяву. Дітям пропонується розв’язати задачу про родину, у якій у кожного є вишиванка. Потрібно порахувати й записати, скільки вишитих суконь і сорочок у родині, а також розмалювати малюнки вишиванок й поміркувати, про те, чому вишиванку одягають на свята, чому носити вишиванку патріотично, стильно й модно.
Розмірковуємо про щасливу родину. Завдання сприятиме розвитку власного індивідуального потенціалу дитини, вмінню взаємодіяти зі світом, спонукатиме до думок про стосунки в родині. Дитині пропонується обрати, що, на її думку, робить родину щасливою.
Моя супермама: доповнюємо речення. Завдання допоможе дитині навчитись описувати зовнішність і вподобання людини. Учням й ученицям пропонується доповнити речення за поданим шаблоном й намалювати портрет мами. Виконуючи завдання, дитина навчиться описувати зовнішність та характер рідної людини, розрізняти реальні факти й вигадки.
Аналізуємо сфери свого життя: сім’я. Це завдання допоможе дитині оцінити, наскільки вона задоволена стосунками в сім’ї, поміркувати, що вона хоче змінити в цих стосунках. Завдання спрямовано на розвиток емоційного інтелекту, допоможе дитині краще зрозуміти себе, навчитися брати на себе відповідальність.