Чому такий великий відсоток людей не може опанувати англійську?

Англійська мова отримала статус міжнародної мови в 17 столітті й стала обов’язковим предметом у школах колишнього Радянського Союзу ще з 1961 року. По факту вже більше 60 років освіта працює з цим предметом, але й досі величезний відсоток школярів не може опанувати мову в школі, і їм доводиться брати приватні уроки на курсах або вчити мову в більш зрілому віці – «коли життя змушує». 

Звісно, як показує досвід, вивчати мову в дитячому віці значно простіше, ніж дорослим, а втім, і дорослим це під силу. 

Одні із ключових принципів успішного викладання іноземної мови – системність та простота. 

Це, до речі, було би цінним під час вивчення будь-якого предмету. 

Немає значення, який формат застосовується у викладанні, груповий чи індивідуальний, там має бути методика – набір прийомів, що вестимуть до результату. А згодом, якщо вона справді застосовується на уроках регулярно, то результати точно будуть. 

Інший аспект – визначення самого результату навчання. Здебільшого українські курси іноземних мов працюють над тим, щоб роз’яснити граматику та особливості мови, а практиці мови залишають небагато часу. Ми в школі FLASH ще в 2010 році визначили свій продукт – студент, що знає матеріал пройденого курсу та вміє застосовувати його на практиці, тобто в спілкуванні. Відповідно на уроках ми багато практикуємо. І наша методика «заточена» саме під це – як поєднати теорію та практику мови, щоб наші студенти могли спілкуватися англійською в результаті навчання. І це працює. 

Що стосується простоти. Це послідовність подачі матеріалу – послідовність контенту, так би мовити. Уже є багато доступних програм британських, американських та навіть українських. Чим простіше й послідовніше подається матеріал, тим краще він засвоюється студентами. 

По суті у викладанні англійської немає нічого складного, ба навіть англійська за рейтингом вважається найбільш простою мовою у світі. Так що ще тут не так?

«П’ятий елемент» у цьому пазлі – учитель. Так. Якщо вчителю дати дієву методику, послідовну програму, але в нього є тяга до ускладнення, він точно ускладнить увесь процес. 

У 2011 році я створила академію для викладачів у школі англійської мови FLASH з єдиною метою – дати можливість викладачам, що приходять працювати в нашу школу, опанувати методику та інші інструменти для викладання. Сама академія дає надзвичайно хороші результати, але все одно після того кращі спеціалісти нашої школи здійснюють наставництво та підтримку, щоб справді підняти професіоналізм кожного викладача та підтримувати постійно високу якість викладання. І тільки так нам вдається мати постійно зростаючу мережу шкіл, задоволених студентів та щасливих колег. 

По суті в будь-якій справі потрібен професіоналізм. Викладання не є винятком. І чим більше буде професіоналів у цій справі, тим вищим ставатиме рівень освіти в країні загалом.

Залишити відповідь