Окреме місце серед дидактичних методів займає програмоване навчання, що * дозволяє чітко визначити послідовність навчальних завдань, які повинні розв”язати учні для оволодіння змістом теми; *привчає до самостійності у виконанні завдань; *допомагає учням контролювати і корегувати кожний крок своєї діяльності; * забезпечує зворотний зв”язок у навчальному процесі . Важливий елемент програмованого навчання – алгоритм . Це чітка , логічна послідовність розумових дій, операцій , що неминуче приводить до правильних результатів. Для підвищення ефективності кожного з методів навчання існує система допоміжних засобів : дидактичний матеріал, наочність, ТЗН . Вдало дібраний дидактичний матеріал сприяє успішному розвитку мовних і мовленнєвих умінь, навичок, підвищує інтелектуальний та емоційний рівні учня, викликає інтерес до предмета . Наочність на уроках мови допомагає розкрити певну граматичну, орфографічну закономірність, подати своєрідну модель поняття, правила. Найпоширенішими видами наочності на уроках мови є таблиці, схеми , опорні конспекти. Технічні засоби навчання ( магнітофон, програвач, графопроектор, радіоприймач, телебачення) на заняттях з мови виступають джерелом нової інформації , матеріалом для спостережень і висновків, сприяють виробленню пізнавальних інтересів , свідомому засвоєнню знань , розвитку мовлення. Змінює зміст навчання та роль учителя в навчально – виховному процесі впровадження комп”ютеризованого навчання , яке передбачає активне сприйняття інформації , яка досі була можлива лише в індивідуальному навчанні або групових формах навчальної діяльності. Мультимедійне навчання – це система комп”ютеризованого навчання , де використовуються засоби мультимедіа. Мультимедіа, за визначенням А. Довгало , Т. Коваль та інші – це технічний засіб , що дозволяє об”єднати в комп”ютерному середовищі текст, звук, графіку , мультиплікацію та відеозображення, що дозволяє забезпечити комплексний вплив вправ на учня , різноманітної інформації у вигляді друкованого тексту , живої мови , статичної і динамічної наочності при підтримці взаємодії учня з комп”ютером. Віддалене (дистантне) навчання – це нова форма навчання , в якій учень фізично віддалений від викладача , але може активно спілкуватися з ним за допомогою комп”ютера через систему телекомунікаційних мереж. Інтенсифікації й оптимізації навчально – виховного процесу сприяють інтерактивні методи , які полегшують процес засвоєння програмового матеріалу ; активізують навчальну діяльність учнів; формують навички аналізу навчальної інформації , творчого підходу до засвоєння навчального матеріалу ; допомагають формулювати власну думку , правильно її висловлювати , додавати свою точку зору , аргументувати й дискутувати.