Поняття позакласної роботи з історії. Значення позакласної роботи з історії для формування
переконань та ціннісних орієнтацій учнів. Роль позакласної роботи у
формуванні стійкого інтересу до історії та культури, норм моральної
поведінки, в розвитку пізнавальних здібностей учнів. Головні риси
позакласної роботи з історії, її відмінності від уроку. Стан вивчення
питання про позакласну роботу з історії в методичній літературі.
Зміст і форми роботи з історії, її зв’язок з курсами історії. Роль вчителя в організації та керівництві позакласною роботою з предмету.
Головні напрямки та організаційні форми позакласної роботи з історії. Класифікація форм роботи за ступенем масовості та термінами дії. Організація громадської роботи в школі. Значення різноманітних
форм громадської роботи для формування соціальної активності
школярів. Керівництво вчителя позакласним читанням з історії. Форми керівництва. Роль позакласного читання в поширенні та поглибленні історичних знань і розвитку вмінь учнів. Краєзнавча робота та
її роль у розширенні світогляду учнів. Проблема відбору краєзнавчого матеріалу для позакласної роботи. Тематика краєзнавчої роботи з
історії. Військово-патріотична робота, її значення у вихованні світогляду учнів. Екскурсійна робота в школі. Види позаурочних екскурсій. Історичні олімпіади та вечори. Їх зміст та організація. Історичні
гуртки та учнівські товариства в школі. Їх тематика. Залежність змісту гурткових занять від вікових особливостей учнів. Використання
поєднання різноманітних форм позакласної роботи з історії з метою
виховання переконань, громадянської позиції учнів.
Значення кабінету історії у навчанні, вихованні та розвитку учнів. Обладнання кабінету історії, навчально-методичний комплекс засобів навчання. Організація навчального процесу в умовах кабінету. Роль кабінету в організації позакласної
роботи з історії.