У дидактиці й методиці по – різному визначаються методи навчання. Так В. Онищук уважає , що методи навчання становлять систему учіння, а кожний прийом систему дій та операцій учителя та учнів , які визначаються раціональною послідовністю і цілеспрямованістю. Л. Федоренко зазначає, що методи навчання мови — це способи роботи вчителя і залежних від них способи роботи учнів з дібраним для вивчення мовним матеріалом. На думку І. Олійника, методи навчання – це об”єднана в одне ціле діяльність вчителя й учнів , спрямована на засвоєння мовних знань , умінь і навичок , на організацію пізнавальної діяльності учнів. За визначенням Є. Ітельсона методи навчання – це система методичних прийомів , побудова яких визначається цілями навчання, загально дидактичними принципами , характером навчального матеріалу і особливостями джерел навчальної інформації. М. Петлюк зазначає , що методи навчання – це складна педагогічна категорія , завдяки якій реалізуються всі функції навчання : освітня, виховна, розвивальна, спонукальна, контрольно – корекційна та інші. Методи навчання мови – це система цілеспрямованих дій учителя що організовує пізнавальну і практичну діяльність учнів, забезпечує засвоєння знань з предмета , допомагає виробити відповідні вміння, набути потрібні мовні навички. До основних методів навчання рідної мови належать : 1)усний виклад учителем матеріалу; 2) бесіда; 3)спостереження учнів над мовою; 4) метод вправ; 5) програмоване навчання; 6)комп”ютеризоване навчання. У практиці школи методи реалізують освітню, розвивальну й виховну функції навчання. Важливо добирати такі методи й прийоми . щоб вивчення курсу мови було цікавим, особливо для учнів середніх класів. Кожний метод складається з окремих прийомів , які виступають як його складові і являють собою як окремий пізнавальний акт. Характерною ознакою прийому є частковість і здатність включатися в різні методи. У вивченні мови використовуються такі прийоми :різні види граматичного розбору, порівняння, групування мовних явищ, заміна, поширення, перестановка мовних одиниць, моделювання структури речення, словосполучення та інші. Метод може збагачуватися й урізноманітнюватися за рахунок тих чи інших прийомів , що входять до його складу. Зміст і специфіка методів навчання мови зумовлюються особливостями навчального предмета , співвідношенням у ньому знань теоретико – пізнавального характеру і кола практичних мовно – мовленнєвих умінь та навичок , урахуванням закономірностей принципів вивчення матеріалу , логічною структурою предмета.