І рівень : 1.Випишіть 5-6 проблемно – ситуативних завдань з мови. 2. Складіть алгоритм до вивчення теми “Ненаголошені {е}, {и}, {о} в корені слова”. 3. Виготуйте опорні конспекти до засвоєння таких тем : “Прикладка”, “Займенник”. 4.Користуючись підручником для 8 класу , розробіть запитання для тематичної атестації з теми ” Головні та другорядні члени речення”. 5. Складіть розповідь до теми “Відмінювання числівників”. ІІ рівень : 1.Розробіть 2-3 проблемні ситуації на матеріалі лексики .Наприклад, учитель пропонує учням виконати ще одну вправу і чує репліку : “Ми вже і так заморилися”. Можна зробити невеличку паузу і запитати : ” А чи знаєте ви , що у слові ” заморилися” заховалася історія наших предків?”. В очах учнів виникає цікавість. Тоді продовжуємо : ” Ще до прийняття християнства наші прадіди поклонялися багатьом богам , серед них була й богиня сну , відпочинку Морина. Вона й морила людей сном , утомою; звідти, з сивої давнини , й прийшли до нас слова : моритися , заморитися. 2. Складіть орієнтовну систему вправ до вивчення теми “Дієслово та його форми”. 3. Проведіть експеримент для порівняння ефективності використання готової наочності та тієї , яка накреслюється на дошці під час пояснення. ІІІ рівень : 1.Складіть три завдання , виконання яких вимагало б використання дієслів у дійсному, умовному й наказовому способах? Наприклад, а) розкажіть про культпохід в театр , уживаючи дієслова в дійсному способі ; б) напишіть твір , використовуючи дієслова умовного способу ; в) розробіть інструкцію ” Як складати букет квітів” уживаючи слова наказового способу. 2. Проведіть педагогічний експеримент для визначення ефективності методів формування орфографічних навичок учнів у процесі вивчення теми “Не і ні з різними частинами мови “. Напишіть звіт про виконану роботу і результати дослідження . 3. Розробіть фрагменти уроку з вивчення лексикології , використовуючи інтерактивні методи і засоби навчання. Підготуйтеся до проведення уроку в аудиторії з подальшим обговоренням його. 4. У письмовій формі зробіть висновок , наскільки вибір методу залежить від рівня майстерності вчителя ? Підтвердіть таку залежність , конкретними фактами із спостережень , а також посиланням на авторитетні джерела. Врахуйте, що деякі вчені визначають 3 рівні методичної майстерності вчителів : репродуктивний ( характерний для сумлінних педагогів, які не виходять за рамки традиційної системи навчання ) ; евристичний ( простежується у тих вчителів , які виробили свою методику навчання , самостійно її аналізують , шукають нові форми , способи , методи навчання ) ; креативний ( педагоги з таким рівнем творчо працюють над вирішенням нової проблеми , що постала в результаті емпірично знайденої вчителем закономірності навчання ) . .