Найбільш прийнятною для навчання української мови видається класифікація методів за способом взаємодії вчителя й учнів на уроці , обгрунтована О. Біляєвим . Способи такої взаємодії можуть бути різними : 1. Учитель викладає мовний матеріал – учні слухають ( розповідь, пояснення). 2. Учні й учитель обмінюються думками з питань , що вивчалися на уроках мови , завдяки чому доходять потрібних висновків , узагальнень, формулюють визначення, правила. 3. Учитель організовує спостереження учнів над фактами , що вивчаються і явищами мови з подальшим колективним обговоренням його результатів . 4. Учні під керівництвом учителя самостійно добувають знання з мови за підручником. 5.Учні шляхом виконання практичних завдань і вправ набувають потрібні знання. Виходячи з цього, виділяють відповідні методи навчання мови в школі. Усний виклад учителем матеріалу (розповідь, пояснення). Мета цього методу – подати учням навчальну інформацію і забезпечити її сприйняття , осмислення, запам”ятовування. Саме завдяки розповіді, поясненню є можливість послідовно викладати матеріал, виділяти головне, найістотніше у виучуваній темі , зосереджуючи на цьому увагу учнів. Бесіда вчителя з учнями . У теорії й практиці навчання мови використовуються такі види бесід : евристична, репродуктивна, узагальнююча, аналітико – синтетична ,підготовча, повторювальна, контрольно – корекційна. Метод бесіди на кожному етапі навчання має різне призначення: 1) готує учнів до сприйняття навчального матеріалу ; 2) сприяє засвоєнню нового ; 3) допомагає застосовувати набуті знання в процесі виконання практичних завдань,вправ; 4) допомагає застосовувати набуті знання в процесі виконання практичних завдань, вправ . Спостереження учнів над мовою. Цей метод доцільно застосовувати тоді, коли факти і явища , що вивчаються на уроках мови є складними або специфічними , вимагають того, щоб у них спочатку розібратися шляхом аналізу прикладів, перш ніж вдаватися до відповідного теоретичного положення , граматичного визначення чи правила. Робота з підручником. Мета цього методу – привчати учнів самостійно або за допомогою вчителя набувати знання , вміння та навички і вдосконалювати їх. Одним із ефективних шляхів практичного вивчення мови і розвитку мовлення учнів є метод вправ. Поширеною на сьогодні є класифікація вправ розроблена В. О. Онищуком відповідно до навчальної мети, ступеня самостійності і творчості учнів: підготовчі, вступні, тренувальні, завершальні. Проблемне навчання передбачає використання проблемних ситуацій , завдань і запитань, спрямованих на розвиток пізнавальної активності учнів під час опанування мови та розвитку мовлення.