Рубрика педагога. Астрономія. Формування ключових компетентностей учнів засобів предмету “Астрономія”

Навчання астрономії здійснюється на компетентнісних засадах і передбачає формування
ключових і предметних компетентностей учнів. Засобами навчального предмету «Астрономія»,
незалежно від рівня його опанування здійснюється формування ключових компетентностей,
потрібних кожній сучасній людині для її життєдіяльності.

Загальноосвітні завдання курсу астрономії старшої школи:
— формування в учнів системи знань про походження природних об’єктів Всесвіту, їх
фізичні властивості, закони руху й еволюцію, а також уявлень про походження, будову та
еволюцію Всесвіту в цілому;
— оволодіння учнями методологією природничо-наукового пізнання і науковим стилем
мислення, усвідомлення суті природничо-наукової картини світу та застосування їх для
пояснення різних астрономічних явищ і процесів, фізичної природи небесних тіл та їх систем;
— формування в учнів загальних методів та алгоритмів розв’язування астрономічних
задач та проблемних завдань із застосуванням законів фізики та інших природних наук;
евристичних прийомів пошуку розв’язку проблем адекватними засобами математики, фізики й
астрономії;
— розвиток в учнів узагальненого вміння вести природничо-наукові дослідження
методами наукового пізнання (планування астрономічних спостережень, вибір методу
дослідження, вимірювання, обробка та інтерпретація одержаних результатів);
— формування цілісного уявлення про сучасну природничо-наукову картину світу та
наукового світогляду учнів, розуміння ролі астрономії в пізнанні фундаментальних законів
природи, використання яких є базою науково-технічного прогресу; розкриття значення
астрономічного знання в житті людини й суспільному розвитку, висвітлення етичних проблем
наукового пізнання, формування екологічної культури людини засобами астрономії;
— розвиток в учнів навичок пізнавальної діяльності у процесі навчання астрономії.
Очікуваними результатами при цьому є:

  • знаннєвий компонент (знання, предметний результат);
  • діяльнісний компонент (здатність учнів застосовувати знання, уміння, навички, способи
    діяльності до розв’язання проблем, реальних (життєвих) ситуацій);
  • ціннісний компонент (емоційно-ціннісне ставлення учнів щодо об’єктів навчальної
    діяльності, сукупність ціннісних орієнтацій, мотивація, інтерес, готовність до навчання).

Залишити відповідь