Український інститут розвитку освіти підготував методичні рекомендації щодо організації практичної роботи зі здобувачами освіти з інтелектуальними труднощами в умовах інклюзивного навчання
Рекомендації спрямовані на допомогу педагогічним працівникам команд супроводу осіб з особливими освітніми потребами закладів дошкільної та загальної середньої освіти.
У документі деталізовано висвітлено, з якими особливостями психофізичного розвитку здобувачів освіти, що мають інтелектуальні труднощі, можуть зустрітися педагоги; пропонуються методи та прийоми роботи для учасників команди супроводу, спрямовані зокрема і на попередження виникнення освітніх бар’єрів.
Також, опрацювавши рекомендації, педагоги дізнаються, яким чином можна зменшити чи подолати вплив негативних чинників у освітній діяльності такої дитини.
Рекомендації містять корисну інформацію про практичну взаємодію закладів освіти з інклюзивно-ресурсними центрами, роз’яснення та рекомендації стосовно роботи з висновком інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи з особливими освітніми потребами та щодо шляхів створення індивідуальної програми розвитку такої дитини, пояснюється суть понять адаптація та модифікація змісту навчального предмета для осіб з інтелектуальними труднощами; поради щодо організації відповідного освітнього середовища.